Malinô Brdo (20.10.2018 14:43):
5.9 °C

Brankovský vodopád

Brankovský vodopád - Okolie Fatraparku

Brankovský vodopád je svojou výškou 55 metrov najvyšším vodopádom Nízkych Tatier a zároveň sa radí k piatim najvyšším vodopádom na Slovensku. Množstvo vody v jeho toku ovplyvňuje ročné obdobie, predovšetkým obdobie dažďov a sucha. Autom je to z našich apartmánov k Brankovskému vodopádu necelých 20 minút cesty.

V roku 1980 sa stal národnou prírodnou pamiatkou. Najkrajší pohľad naň je na jar, keď sa topí sneh alebo po období dažďov, keď ním preteká obrovské množstvo vody. Unikátny je však aj v zimných mesiacoch, kedy pri tuhých mrazoch Brankovský vodopád zamrzne a vytvorí súvislú ľadovú stenu, tzv. ľadopád, zložený z obrovského množstva cencúľov rôznych tvarov.

K Brankovskému vodopádu vedie cesta po zelenej turistickej značke z obce Podsuchá. Po kraji cesty smeruje k mostu ponad rieku Revúca, za ktorým sa stáča vľavo na cestu popri Revúcej. Ide okolo táboriska s chatou na ľavej strane trasy až k rozvalinám, odkiaľ mierne stúpa nahor a doprava lesnou cestou. Pri dosiahnutí miesta, kde sa chodník stretáva s potokom, odbáča vpravo. Za potokom vedie doľava, pričom už vybočuje z turistického chodníka a schádza priamo na odbočku k Brankovskému vodopádu.

Galeria

Navigácia

Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie tu.