Malinô Brdo (20.10.2018 14:43):
5.9 °C

Najlepšie cyklotrasy v okolí Ružomberka!

Najlepšie cyklotrasy v okolí Ružomberka - Okolie

Zalesnený Liptov je ako stvorený pre výlet na bicykli, či už vás zaujíma ľahká alebo náročnejšia cykloturistika. Vďaka rozmanitému terénu si tu každý nájde svoje a miestne cyklotrasy zvládnu aj malé deti.

Potulkami na bicykli spravíte niečo pre svoje zdravie a kondíciu a spoznáte krásy okolitej prírody priamo zo sedla bicykla. Vedia to aj naši hostia a pravidelne si k nám preto chodia oprášiť bicykle. Každý z našich apartmánov má navyše k dispozícii kóju, kde si môžu hostia bicykel uschovať.

V okolí Fatraparku a Ružomberku sú mnohé cyklistické trasy, ktoré sa dajú navzájom kombinovať a vytvoriť si tak trasu podľa vašich predstáv. Pre inšpiráciu sme pre vás vybrali najobľúbenejšie cyklistické trasy v okolí Ružomberka pre deti, začiatočníkov i skúsených cyklistov.

1. Černová – Bystrá dolina – Černová (vhodné aj pre deti)

Typ trasy: Ľahká

Dĺžka trasy: 16 km

Prevýšenie: 328 km

Typ cesty: väčšina trasy je asfaltová cesta

Odporúčania: horský bicykel, vhodné aj ako rodinný výlet

Trasa začína v obci Černová, ktorá je od Fatraparku vzdialená približne 4 km. Trasu môžeme začať priamo od apartmánov alebo sa sem odviezť autom. Cyklistická trasa so zelenou značkou začína na rázcestí cesty č. 18. Z Černovej vedie smerom do Čutkovskej doliny, až kým sa nedostaneme k odbočke vpravo vedľa vodojemu. Zvážnicou popod Pliešku cez Loviská sa dostaneme na horskú cestu, pričom dosiahneme aj najvyšší bod trasy – 795 m.n.m. Tu sa nám naskytne čarovný výhľad na chrbty Západných Tatier a Liptovskú kotlinu. Na križovatke sa dáme doprava, sledujúc žltú značku. Za stáleho klesania po zvážnici sa dostaneme do Bystrej doliny. Asfaltová cesta popri Bystrianskom potoku nás dovedie až k rázcestiu so štátnou cestou č. 18. Vpravo od nás uvidíme horáreň a za mierneho stúpania sa vydáme späť k Novej Černovej a Ružomberku.

2. Černová – Ľubochnianska dolina – Černová (vhodné aj pre deti)

Typ trasy: ľahká až stredne náročná

Dĺžka trasy: 31 km

Prevýšenie: 470 m

Typ cesty: lesná zvážnica, ale približne 2/3 asfaltová cesta

Odporúčanie: horský bicykel, vhodné aj ako rodinný výlet

Začiatok trasy je rovnaký ako v prvej trase. Po prechode zvážnicou popod Pliešku sa dostaneme na križovatku nad Suchou hôrkou, ktorá vľavo ide súbežne s vrchom Tlstá hora. Ku koncu doliny zvážnica ide do protismeru, klesajúc pod Červeným grúňom do potoka Salatín až k horárni. Pri jeho sútoku s Ľubochniankou odbočíme doprava a cez obec Ľubochňa sa dostaneme na križovatku. Po modrej značke sa vrátime späť do mesta Ružomberok.

3. Ružomberok – Partizánska Ľupča – Bešeňová – Ružomberok (vhodné pre deti, viac km)

Typ trasy: ľahká, rekreačná

Dĺžka trasy: 28 km

Prevýšenie: 103 m

Povrch cesty: prevažne asfaltová cesta alebo cesta so spevneným betónom

Odporúčanie: horský, ale aj cestný bicykel, vhodné aj pre rodinný výlet

Trasa začína v Ružomberku, kde sa napojíme na zelenú značku vedúcu okolo administratívnej budove SCP a popri Ludrovskom kostolíku na Liptovskú Štiavnicu. Uprostred dediny sa dáme vľavo na poľnú cestu s miernym stúpaním na kopec zvaný Vrch a do Liptovských Sliač. Zídeme do dediny a ľavou odbočkou sa dostaneme ku škole, popri ktorej prejdeme, narazíme aj na Gotický kostol sv. Šimona a Júdu po našej ľavici a pokračujeme do Vyšného Sliača. Približne v strede dediny zamierime doľava a miestami stúpajúcou i klesajúcou poľnou cestou do obce Partizánska Ľupča s typickou zemianskou architektúrou. Odtiaľto sledujeme modrú značku a po ceste č. 18, cez Liptovský Michal a ponad diaľnicu D1 po červenej značke až do Bešeňovej. V Bešeňovej môžeme navštíviť miestne termálne pramene a kúpaliská Gino Paradise Bešeňová. Aj týmto spôsobom sa dá zorganizovať zaujímavý jednodenný výlet s deťmi na bicykli.

4. Ružomberok – Liptovská Teplá – Lúčky – Osádka – Malatiná – Bukovina – Bobrovník – Vlašky – Bešeňová - Ružomberok (vhodná aj pre začiatočníkov či deti, dlhšia trasa)

Typ trasy: ľahká, rekreačná

Dĺžka trasy: 49 km

Prevýšenie: 510 m

Povrch cesty: prevažne asfaltová cesta alebo cesta so spevneným betónom

Odporúčania: pre všetky druhy, aj pre neskúsenejších a menej zdatných cyklistov

Cestu začíname na priecestí pod Paračkou v Ružomberku (resp. v Likavke), odkiaľ cyklomagistrála smeruje do Liptovskej Teplej. V obci sa napojíme na modré značenie, vedúce smerom k Lúčkam. Ak si chceme trasu skrátiť alebo prispôsobiť ju aj deťom, stačí ak sa z Liptovskej Teplej vyberieme priamo do Bešeňovej.

V obci Lúčky sa vydáme do kúpeľnej oblasti, prejdeme popri futbalovom ihrisku a stúpame na hraničný kopec s Oravou – Vrch Varta. Naskytnú sa nám prvé pohľady na nádhernú krajinnú scenériu. Prudkým klesaním sa zvezieme do dediny Osádka a na križovatke odbočíme doprava. Dostaneme sa do obce Malatiná, kde pri kaplnke zamierime vpravo a po zelenej značke a klesajúc zídeme až do Sestrčskej doliny. V tomto úseku je krátka časť cesty trochu nepohodlná, avšak potom znovu prechádza na asfaltovú cestu. Po čase sa dostaneme na miestnu cestu Svätá Anna – Bobrovník, idúcu cez Liptovskú Annu, Bukovinu až do Bobrovníka. Tu sa môžeme zastaviť v archeoskanzene Havránok, užiť si pohodu aj adrenalínové vodné športy alebo sa len pokochať výhľadom na pokojnú hladinu Liptovskej Mary. Do Bešeňovej sa následne dostaneme buď cez obec Vlachy alebo ponad vodné dielo dediny Potok a do Ružomberka sa vrátime cez Liptovskú Teplú a Liskovú.

5. Ružomberok – Liptovská Teplá –Bešeňová – Bobrovník – Liptovská Sielnica – Kvačany – Huty - Liptovská Mara - Ružomberok

Typ trasy: stredne ťažká, rekreačná

Dĺžka: 33 km po červenej cyklomagistrále a 32 km po modrej značke

Prevýšenie: 583 m

Typ cesty: prevažná časť asfaltová cesta, zvyšok dobre zjazdné poľné či lesné cesty

Odporúčania: horský bicykel, neodporúčame neskúseným cyklistom

Začíname trasu rovnako ako v predošlom prípade po cyklomagistrále značenej červenou farbou. Vedie cez Liptovskú Teplú, Bešeňovú, rázcestie Bobrovník, Liptovskú Sielnicu až do Kvačian. Cez malebnú Kvačiansku dolinu sa dostaneme do dediny Huty až na križovatku sedla Biela Skala. Trasa sa dá absolvovať aj po modrej trase, na ktorú sa dá napojiť aj Liptovskej Teplej a vydať sa smerom na kúpele Lúčky, cez Osadku, Malatinú a Veľké a Malé Borové, pričom na rázcestí v Malom Borovom sa opäť dostaneme na cyklomagistrálu.

6. Ružomberok – Partizánska Ľupča – Železné – Liptovská Osada - Ružomberok (celodenný cyklistický výlet)

Typ trasy: stredne ťažká, rekreačná

Dĺžka: 55 km

Prevýšenie: 680 m

Typ cesty: celá asfaltová cesta

Odporúčania: horský aj cestný bicykel, neodporúčame neskúseným cyklistom vzhľadom na veľké prevýšenie

Najlepším riešením je túto trasu začať na rázcestí pod Paračkou po červenej cyklomagistrále 006 smerom do Bešeňovej. V Bešeňovej sa napojíme na modrú značku, smerujúcu do obce Michal a po ceste č. 18 až do Partizánskej Ľupče. Cez dedinu si to nasmerujeme južne a nahor cez Ľupčiansku dolinu popod Červený Grúň, popri chate Magurka na Železné a k najvyššiemu bodu trasy, sedlu Prevalec, odkiaľ sa môžeme pokochať výhľadom na okolitú vrchovitú krajinu. Spustíme sa strmo dole do obce Liptovská Lúžna a až do Liptovskej Osady, odkiaľ sa po cyklomagistrále 033 s červeným označením dostaneme späť do Ružomberka.

7. Ružomberok – Švošov – Komjatná – Jasenová – Valaská Dubová – Ružomberok (vhodná ako rodinný výlet na bicykloch)

Dĺžka: 27 km

Prevýšenie: 250 m

Typ cesty: veľká časť trasy je asfaltová cesta, zvyšok sú dobre udržiavané poľné cesty, krátke úseky tvoria chodníky

Odporúčania: horský bicykel, vhodné aj pre rodiny

Od Fatraparku sa vydáme do Ružomberka k železničnému priecestiu Rybárpole a do Hrboltovej po ceste s modrou značkou. Pokračujeme po novej ceste až po železničnú zastávku Švošov a po niekoľkých metroch za mostíkom cez potok Komjatná zabočíme vpravo a napojíme sa na zelené značkovanie. Stúpame smerom do obce Komjatná, prejdeme popri hospodárskom dvore a nasledujeme asfaltovú cestu cez pole severne pod Hrádok. Pozor, cesta tu končí kolmo asi 200 metrov od vysokého napätia, popod ktoré prejdeme a dostaneme sa na vrch Hrádok, kde sa opäť napojíme na označenú cestu. Počas tohto úseku cesty máme možnosť užiť si pekný výhľad na Chočské vrchy či pohorie Malej Fatry. Tesne popri okraji lesa či cez les klesáme a dostaneme sa na hrebeň kopca. Za stĺpom vysokého napätia odbočíme vpravo do Jasenovej. Ďalej ideme po starej ceste, stúpajúcej na sedlo Brestová a cez Valaskú Dubovú sa vraciame do Ružomberka.

8. Ružomberok  - Vlkolínec – Jazierce – Korytnica-kúpele – Hiadeľské sedlo – Donovaly – Liptovská Osada – Ružomberok

Dĺžka: 27 km po cyklomagistrále, 12 km po zelenej a 14 km po modrej trase

Prevýšenie: 800 m (Kozie sedlo)

Odporúčania: horský bicykel, vhodné aj pre neskúsenejších cyklistov, ale vysoké prevýšenie!

Trasa začína v Ružomberku cez Biely potok, ale z Fatraparku vedie pekná cesta priamo do Vlkolínca bez zbytočnej zachádzky cez Biely Potok. Z apartmánov sa vydáme smerom k údolnej lanovke Malinô Brdo a po žltej značke smerom k rázcestiu pod Kalváriou. Odtiaľ sledujeme modrú značku, vedúcu popod Krkavú horu až do obce Vlkolínec, pamiatkovej rezervácie ľudovej architektúry, ktorá bola zaradená do svetového zoznamu UNESCO. Môžeme sa tu pokochať typickou slovenskou architektúrou, nenarušenou žiadnymi novostavbami. Z Vlkolínca pokračujeme Trlenskou dolinou smerom na Jazierce, kde sa smerom doprava spojí modré s červeným značením magistrály a pokračujeme po ceste až do Liptovskej Osady a Korytnice. Na modrý okruh na Donovaly sa napojíme na rázcestí do kúpeľov Korytnica, odkiaľ za mierneho stúpania dôjdeme na Hiadeľské sedlo. Zvážnicou prejdeme do sedla Kozieho chrbta a dostaneme sa k turistickému značeniu a cez hrebeň Kečku a Baraniu hlavu až na Donovaly.

9. Ružomberok – Turík – Lúčky – Ružomberok

Dĺžka: 35 km

Prevýšenie: 346 m

Typ cesty: väčšina trasy je asfaltová cesta, zvyšok sú ujazdené lesné cesty

Odporúčania: horský bicykel, aj pre menej zdatných cyklistov

Cyklotrasa začína v Ružomberku na priecestí pod Paračkou, kde sa po cyklomagistrále značenej červenou farbou vydáme cez Liskovú do Turíčka, kde na križovatke pod Vlčou jamou zvolíme ľavú cestu, označenú žltou farbou. Dostaneme sa do obce Turík, ktorá leží naproti Chočskému pohoriu, na ktorý sa nám počas cesty viackrát naskytne nádherný pohľad. Z obce vedie cesta dlhá asi 1,5 km k vodnej nádrži, kde si môžeme oddýchnuť a načerpať sily pred miernym stúpaním až k rázcestiu, kde asfaltová cesta končí a začína lesná zvážnica, po ktorej prídeme až k ohrade, kde sa stretáva až 5 lesných ciest. Naša však stále nesie žltú značku, odbočíme teda prudko vpravo a miernym klesaním po zvážnici sa napojíme na modré značenie. Vrchovitým terénom po asfaltovej ceste dôjdeme až ku kúpeľom Lúčky, kde si môžeme dopriať relax a okúpať sa. Takisto stojí za zmienku travertínový vodopád Lúčky, ktorý je raritou široko ďaleko. Na križovatke ciest medzi Lúčkami a Kalamenmi sa napojíme na červenú značku, smerujúcu do Ružomberka.

10. Ružomberok – Dierová – Kraľovany – Ružomberok

Dĺžka: 44 km

Prevýšenie: 300 m

Typ cesty: väčšina trasy je asfaltová cesta, zvyšok sú ujazdené lesné a poľné cesty

Odporúčania: akýkoľvek typ bicykla, vhodné aj pre rodinný výlet

Z Fatraparku ideme k priecestiu Rybárpolepo modrej značke smerom k Hrboltovej. V tesnej blízkosti železnice pokračujeme cez Švošov a Ľubochniansku železničnú stanicu až do Stankovian. Tam sa vydáme ponad železnicu a napojíme sa na lesnú cestu. Do rekreačného strediska Dierová sa dostaneme ponad rieku Orava. Otočíme sa a pokračujeme do obce Stankovany a do Kraľovian, odkiaľ sa rovnakou cestou vrátime späť.

11. Ružomberok – Podsuchá – Smrekovica – Ružomberok

Typ trasy: ťažká

Dĺžka: 32 km

Prevýšenie: 883 m

Typ cesty: väčšina trasy je asfaltová cesta, zvyšok je ujazdený horský chodník

Odporúčania: horský bicykel, vysoká náročnosť na fyzický výkon, iba pre skúsených cyklistov

Z Fatraparku sa žltou značkou dostaneme ku križovatke na Kalvárii a odtiaľ sa po modrej značke vydáme smerom do Vlkolínca po trase, ktorá nám odhalí veľa prírodných krás miestnej krajiny. Z Vlkolínca cez Trlenskú dolinu prídeme do obce Jazierce, kde sa napojíme na červenú značku až do Podsuchej. Na križovatke tu odbočíme vpravo ponad rieku Revúca a sledujeme modré označenie po stále stúpajúcej ceste cez Vyšné Matejkovo až na Smrekovicu, kde si doprajeme zaslúžený oddych na jednom z najčarovnejších miest Liptova. Odtiaľto sa vydáme značkou za zotavovňou smerom na Malinô Brdo. Upozorňujeme, že táto cesta naberá charakter vysokohorského chodníka, ktorý je ale v udržiavanom a dobrom stave. Cez Šiprúňske sedlo, Vtáčnik a popod Sidorovo sa dostaneme späť do Fatraparku.

Galeria

Navigácia

Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie tu.